A berendezés négy méterrel magasodik az út fölé, felszerelték füst- és rázkódásjelzővel, amelyek jelzik, ha támadás történik, ekkor a kamera azonnal értesíti a legközelebbi rendőrőrsöt, és biztos helyre továbbítja a teljes adatállományát.
A traffipax belső elrendezése biztosítja, hogy az elektronika rendkívüli hőhatást is túlél, így a legtöbb tűz nem tehet benne kárt. A vastag acéllábat közvetlenül a földre erősítik, így nincs szükség betonalapra.
A berendezés annyira stabil, hogy nem árthat neki egy nekihajtó autó, és kihúzni sem lehet a földből. Az adatrögzítő egység erősített üveg mögött kapott helyet, így védett a behatolásokkal szemben.
A traffipaxban négy nagyfelbontású digitális kamera dolgozik az infravörös tartományban, a közlekedők nem is láthatják a villanásokat. A kamerák sebessége lehetővé teszi, hogy még csúcsforgalom idején se maradjon senki észrevétlen.
A berendezés egyszerre négy sáv forgalmát képes figyelemmel követni, és mivel nemcsak előre, hanem hátrafelé is lát, egy út mindkét oldalát felügyelheti, ellentétben a ma használt sebességmérő eszközökkel.
A csúcstechnológiás traffipaxot Hollandiában már alkalmazzák, és az Auto Express autós magazin szerint gyártója szeretné Európa minél több országába szeretné exportálni a darabonként 11,5-19 millió forintnak megfelelő összegbe kerülő eszközt.