Bár általános célkitűzés, hogy a kevéssé egészséges élelmiszereket ne reklámozzák a gyermekeknek, a nagy élelmiszergyárak mégis megtalálták az utat a gyermekszívekhez, illetve a gyermekgyomrokhoz: a rajzfilmfigurákat használják fel termékeik népszerűsítéséhez.
Shrek, a Pókember és más rajzfilmhősök is felfedezhetők a cukrozott gabonapelyhek dobozain vagy a csokoládék csomagolásán.
Bár a Disney és a BBC már nem engedélyezi, hogy az általuk létrehozott karaktereket olyan élelmiszerek reklámozására használják, amely nem szolgálja a gyermekek testi fejlődését, sok filmstúdió ezt még nem tette meg.
Vannak olyan élelmiszergyártók, amelyek saját rajzfilmfigurát kreálnak. Ezeket is jól ismerhetik a gyermekek a televíziós reklámokból vagy az internetes hirdetésekből.
A szülők nagy része szerint a gyártók felelőtlenül járnak el akkor, amikor a gyermekek kedvenceivel próbálják eladni termékeiket.