Az amerikai Stanford Egyetem kutatói McDonald's étteremben vásároltak hamburgert, sült krumplit, csirkefalatokat, tejet, gyümölcslevet és répát. Az azonos minőségű termékek felét az eredeti csomagolásban hagyták, a másik felét sima csomagolópapírba vagy jelöletlen papírpohárba tették.
Ezután 63, három és öt év közötti óvodással megkóstoltatták a mintákat, és azt kérdezték: melyik a finomabb a kettő közül? Minden esetben a mcdonald's-os csomagolású termék győzött. Legnagyobb fölénnyel a hamburger nyert, de még a mcdonald'sos répát is finomabbnak találták a "simánál".
A kutatást vezető Tom Robinson magyarázata egyszerű: szerinte a reklám már ebben a zsenge korban is befolyásolja a gyerekek ízérzetét. A szegény családokból származó gyerekek közül minden harmadik azt mondta, hogy hetente legalább egyszer eszik McDonald'sban.
A tanulmány egyébként röviddel az után készült, hogy tizenegy nagy amerikai élelmiszergyártó és forgalmazó - közöttük a McDonald's is - bejelentette, hogy a jövőben visszafogják a 12 éven aluliakat célzó reklámjaikat.
Hanganyag: Albert Dénes