A Philip Morris felfedezi a spanyolviaszt

InfoRádió / MTI
2007. június 11. 16:44
A Philip Morris amerikai dohánygyár hamarosan teszteli Marlboro névre hallgató rágódohányát. A vitán felül füstmentes dohányterméket tervei szerint mentolos és fűszeres ízesítéssel helyezhetik majd a környezetüket kímélő dohányosok fogínyük mellé.

A füstölgő cigaretta elleni harc fokozatosan dagasztja a füstmentes dohánytermékek amerikai piacát, melynek értékét már 3,8 milliárd dollárra becsülik, évi növekedési ütemét 6 százalék körülire.

Az Altria csoporthoz tartozó Philip Morris már tavaly bemutatkozott egy rágódohánnyal, Taboka néven, Indianapolisban, de most úgy látja, érdemesebb a márkahű fogyasztókra "játszani". A Taboka nem ért el eddig sikert.

A rágódohányoknál is kialakultak már speciális piaci márkanevek, nagy piaci szereplők, ezért a hagyományos cigarettapiacon tényezőknek számító nemzetközi dohány-gyártóknak csak igen erős cigarettamárkákkal érdemes beszállnia erre az ígéretes piacra - vélik elemzők. A rágódohányok piacának árait a hagyományos cigaretták alá célszerű "belőni".