Nyitókép: weerapatkiatdumrong/Getty Images

Újabb trükköt vetettek be a netes csalók – így vittek el 23 millió forintot Győrből

Infostart
2024. november 5. 06:25
Csalás miatt folytat nyomozást a Győri Rendőrkapitányság egyelőre ismeretlen tettessel szemben.

Az álbankár a napokban a 64 éves sértett bankszámlájáról közel 23 millió forintot utalt át – több részletben – idegen számlákra – írja a police.hu.

A csaló bankfelügyeleti szakembernek adta ki magát, telefonon kereste meg a sértettet, és a számláján tapasztalt szokatlan tranzakciókra figyelmeztette. Ezután közölte, hogy a pénz biztonságba helyezése érdekében átadja a telefont egy rendőr kollégájának. A magát nyomozónak hazudó személy kérte a férfitól, hogy töltse le a számítógépére az AnyDesk alkalmazást, hogy a tranzakciót meg tudják hiúsítani. Ennek az ügyfél eleget is tett, és ezzel a programmal a csalók megszerezték a sértett internetbankos adatait, majd megkárosították. A nyomozás jelenleg is folyik.

Mindig új és új legendák kerülnek elő. Most már a rendőrség nevével is visszaélve keresik meg áldozataikat telefonon, e-mailben vagy SMS-ben, és egy AnyDesk nevű alkalmazás letöltésére veszik rá őket, akik így teljesen kiszolgáltatják magukat, adataikat és pénzüket a csalóknak. A rendőrség ezért azt javasolja, hogy minden esetben kezeljék fenntartással az ismeretlenektől érkező üzeneteket, telefonhívásokat. Ezenkívül soha ne adják ki ismeretleneknek a bankkártya- és a netbanki belépési adataikat. A pénzintézetek az ügyintézés során soha nem kérik az ügyféltől ezeket az információkat, mivel az azonosítás során a valódi banki dolgozó ezen adatokat látja.

Ismeretlen eredetű programot soha ne telepítsenek fel vagy töltsenek le a számítógépükre, illetve a telefonjukra, bárki is javasolja azt. Ilyet a bankok soha nem kérnek az ügyfelektől, és arra sem kötelezik őket, hogy a netbankot használják. A csalók legtöbbször az AnyDesk elnevezésű applikációval követik el a bűncselekményeket.

Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél számláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik az ügyféllel a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e, és ekkor is ügyfél-azonosítás történik. A valódi banki alkalmazottak telefonon soha nem adnak utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek.