Az enduro és a crossmotor között az a különbség, hogy az enduronak vannak lámpái és más KRESZ-tartozékai, míg a crossmotoron ott, ahol az enduron az első lámpa található, rajtszámtábla helyezkedik el. A crossmotorokat ugyanis kizárólag zárt pályás versenyekhez használják, az enduro pedig alkalmas lehet közúti közlekedésre, bár a Lehel útinak nem volt rendszámtáblája - ismertette a szakújságíró.
Hozzátette: az enduro nagymotornak számít, vagyis nem segédmotor-kerékpárnak.
"Nem meglepő, hogy ilyen kategóriájú motort választott a robbantó, ugyanis nagyon sok, elvileg rendszámköteles, de valójában nem forgalomba helyezett, vagyis illegálisan közlekedő enduro van Magyarországon" - mutatott rá Zách Dániel.
Úgy vélte: ha valaki bűncselekmény elkövetéséhez keres motort, annak ideális lehet egy enduro. Ezt - ha nincs rendszáma - nem lehet könnyen azonosítani, ugyanakkor nagyon sokoldalú, jól lehet vele menekülni.
Az enduro jól gyorsul, a végsebessége viszonylag nem nagy, de városi környezetben nem is ez a lényeg, hanem az, hogy akár úttalan utakon, ösvényeken is használható, s ezzel szükség esetén az elkövető egérutat is tud nyerni. Képes vele lépcsőzni fel-és lefelé is, át tud haladni például az Északi vasúti összekötő hídon, ahová semmivel nem tud utána menni a rendőrség - részletezte a szakújságíró.
A rendőrség által közzétett felvételeken látható motornak szerinte vannak olyan műszaki megoldásai, amelyekből kiindulva szűkíthető a lehetséges típusok köre.
Elképzeléseim szerint ez egy 90-es években készült, kétütemű, 125 vagy maximum 250 köbcentis japán gyártmányú motorról van szó - mondta Zách Dániel.
Hanganyag: Kálló Izabella