Mint az Infostart is megírta, egy Opel személyautó sofőrje 2019 szeptembere és 2020. május 13. között 73 alkalommal lépte át a megengedett legnagyobb sebességet Bács-Kiskun megyében. A gyorshajtások felét Kecskeméten, a Budai úton található fix telepítésű Véda kamerarendszernél követte el. Eddig 2,5 millió forint büntetést kapott.
Az Alfahír az Országos Rendőr-főkapitánysághoz fordult, hogy megtudja, hogyan lehet még jogosítvány a megrögzött gyorshajtónak, és kiderült, hogy az autó forgalmi engedélyét bevonták ugyan, de a sofőr nemhogy megtarthatta jogosítványát, még büntetőpontokat sem kapott.
Ennek oka az, hogy létezik egy jogi kiskapu: ha egy szabálytalanságot elkövető autóst nem érnek tetten, csupán az autójáról készül felvétel, akkor a hatóság az objektív felelősség elve alapján az üzembentartót (legtöbbször a tulajdonost) keresi fel és bünteti meg. De
ha az üzembentartó azt mondja, hogy nem ő vezette az autót, és megmondani sem tudja, hogy ki ült a kocsijába, akkor az ügy le van zárva.
„A kérdéses ügyek mindegyikében objektív felelősség elvén alapuló eljárás indult a gépjármű üzembentartójával szemben, amely során a gépjármű vezetőjének személye nem került beazonosításra” – írta a rendőrség.
Mivel a gyorshajtások telepített sebességmérő kapuknál lettek bemérve, a felvételek sem alkalmasak a sofőr beazonosítására, bár a rendőrségi közleményben még gondosan ki is kockázták a sofőrt, nehogy fel lehessen ismerni.
A lap kiderítette, hogy az érintett Opel március óta ideiglenesen ki van vonva a forgalomból, ennek ellenére még májusban is vígan autózott vele a gyorshajtó, akit ezek szerint nem zavar sem a traffipax, sem a forgalmi engedély nélküli kocsi.