A vázlatkészítési tilalom az Undressed című fehérnemű-történeti kiállításon kívül a Botticelli Reimagined című, a Vénusz születése motívumnak szentelt tárlatra vonatkozik az önmagát a világ legjelentősebb díszítőművészeti és formatervezési múzeumának tekintő intézményben.
A Guardian című lap vitriolos hangvételű vezércikkében azzal vádolja a V&A-t, hogy "elárulta mindazt, amiért létezik". Idézi a múzeum egy szóvivőjét is, aki szerint a korlátozás egyik célja a túlzsúfoltság megakadályozása. A lap szerint ezen az alapon kitilthatnák a kerekesszékeket is, hiszen azok is aránylag nagy területet foglalnak el.
A Times szerint a vázlatrajzolás tilalmával a múzeum megtagadja küldetését, hogy segítse a jövő művészeinek képzését. "Ez olyan, mintha azt mondanánk egy olvasónak, hogy menjen el a könyvtárba, de nem engednénk meg neki a könyvek olvasását" - vélte a tekintélyes lap.
A Viktória és Albert Múzeum azzal indokolja a korlátozást, hogy a kölcsönszerződések egy része nem engedi az ideiglenesen kiállított tárgyak lerajzolását. A múzeum hangsúlyozza, hogy más tárlatain, főleg hatalmas állandó kiállításán nem hogy engedi, hanem egyenesen bátorítja a vázlatolást.