Először voltak a hippik, aztán jöttek a yuppie-k (fiatal, felfelé törekvő értelmiségi), és most itt vannak azok, akik a két csoport jellemzőit egyesítik: fontos számukra a közösség és a természet, de szeretik, ha dagad a pénztárcájuk. A scuppie-k, azaz a társadalomtudatos, felfelé törekvő egyének, akik napjaink legnagyobb befolyású vásárlói csoportját alkotják.
A kifejezést egy amerikai pénzügyi tervező iroda vezetője, Chuck Failla találta ki még egy évtizeddel ezelőtt. A férfi akkor yuppie bróker volt, aki ingyen dolgozott egy hajléktalanokat segítő társaságnak; ma is ingyen ajánlja szolgáltatásait a civil szervezeteknek.
"Profi vagyok, ambiciózus, és szeretem a jó dolgokat. Biztonságot és bizonyos fokú jólétet akarok, de ezt társadalomtudatosan akarom elérni" - magyarázta Failla, akinek honlapján már fenn van a scuppie-kiáltvány, és aki hamarosan könyvet is kiad a témáról.
Scuppie-nak lenni annyit tesz, hogy az ember magas színvonalon, ám etikus módon él. A scuppie-knak rendes állásuk van, jól keresnek, de ingyenmunkát is végeznek a jó cél érdekében, és megveszik ugyan a szép dolgokat, de csak akkor, ha az nem kerül túl sokba környezetvédelmi, társadalmi vagy emberi szempontból.
"Lehetsz 80 százalékban hippi, 20 százalékban yuppie, vagy 40-ben hippi, amúgy pedig yuppie, de az biztos, hogy nem látsz majd olyan scuppie-t, aki egy fenyőhöz láncolja magát egy erdőben vagy egy felfújható gumicsónakban ülni, amelyik egy tankhajót üldöz" - érzékeltette a különbséget Chuck Failla.