Százötven csapat vesz részt a 2008-as Budapest-Bamako-ralin, a legtöbben a fővárosból rajtolnak el, míg a külföldi párosok később csatlakoznak a mezőnyhöz - mondta az InfoRádiónak a sivatagi verseny ötletgazdája.
Szabó Gál András hozzátette: a mezőny meglehetősen vegyes, lesznek, akik luxusterepjáróval, pick-uppal vesznek részt a futamon, de indulnak motorosok is, sőt, egy Velorex legénysége is megpróbál megküzdeni az elemekkel a kelet-európai kocsik, buszok, egy fagylaltoskocsi és egy mentőautó legénységével egyetemben.
A versenykategóriában induló negyven csapat vérre menő csatát vív majd a győzelemért, őket követik majd a túrakategória résztvevői. A két kategória indulóinak azonos útvonalat kell teljesíteniük - mondta "A Nagy Afrikai Futam" kitalálója.
A mezőny Budapest belvárosából indul, áthalad a Lánchídon, majd az M1-M7-es közös szakaszán. A versenyzők az országot a 8-as úton, Szentgotthárdnál hagyják el.
Ezután következik Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, majd a mezőny innen Marokkóba hajózik január 15-én. Átvágnak Nyugat-Szaharán és Mauritánián, majd következik Mali és az ország fővárosa, az úti cél, Bamako.
A futam ötletgazdája elmondta: nem tart az afrikai szakaszoktól, sokkal inkább aggódik amiatt, ami Székesfehérvár és Körmend között történhet, itt ugyanis "sokkal csúszósabbak az utak,sokkal hülyébben vezetnek az emberek és sokkal nagyobbak a kamionok".
A versenyből - mondta Szabó Gál András - nem lehet kiesni. Ha valamelyik csapat járműve végképp lerobban, eladhatja és vehet egy újat.
Tavaly egy csapat négy autót használt el a futam során - emlékezett vissza a szervező.
Hanganyag: Sigmond Árpád