Az üzlet tulajdonosa, Jim Funnel értesítette a rendőrséget arról, hogy a vásárlói bankkártyacsalók áldozatává váltak. A férfi szerint valamelyik korábbi alkalmazottja másolhatta le a bankkártyák adatait, beleértve a PIN-kódokat is.
A visszaélés-sorozat miatt több százan veszítettek kisebb-nagyobb összeget, a teljes kár elérheti a 80 ezer fontot (mintegy 28 millió forint). Van olyan helybeli, akinek 800 fontjába (280 ezer forint) került a csalók leleményessége.
A megszerzett kártyaadatokat nem az Egyesült Királyságban használták, hanem Ausztráliában, Indiában, a Fülöp-szigeteken, Kanadában és Malajziában vettek fel pénzt bankjegykiadó automatákból.
A kár sokkal nagyobb is lehetett volna, de az ügyfelek szerencséjére bankjuk viszonylag hamar letiltotta a merőben szokatlan tranzakciókat. Volt olyan bankkártya - illetve inkább a hozzá tartozó adatsor -, amellyel egy órán belül akartak pénzt felvenni a Fülöp-szigeteken és Kanadában.
Októberben egy, a témával foglalkozó brit testület közölte: az elmúlt 12 hónapban 209-ről 262 millió fontra (73-ról 91 milliárd forintra) emelkedett a bankkártyacsalásokkal okozott kár a szigetországban.