A rendőrök a reggeli csúcsforgalomban próbálták megállítani a tilosban átkelő gyalogosokat, akikre a helyszínen 20 rúpiás (88 forintos) bírságot szabtak ki, és figyelmeztették őket, hogy a szabálytalankodás miatt akár bíróság elé is kerülhetnek.
Senkit nem kíméltek a rend őrei: jól öltözött üzletemberekre és a toprongyos koldusokra egyaránt lecsaptak, és megpróbálták megértetni velük a rég elfelejtett szabályt, miszerint csak akkor lehet az úttestre lépni, ha nekik jelez zöldet a lámpa.
India nyüzsgő városaiban a gyalogosok nem várnak erre: amint észrevesznek egy kis rést a kaotikus összevisszaságban közlekedő járművek - és állatok - között, nekiiramodnak, nem számít, hogy az adott ponton van-e zebra az útra festve.
Csak nagyon keveseknek van idejük és türelmük arra, hogy kivárják, míg a lámpán a kis zöld, sétáló emberke képe jelenik meg. Ráadásul az autósok, motorosok se veszik túl komolyan a jelzéseket, de az előttük rohangáló gyalogosok se érdeklik őket különösebben.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a legtöbb gyalogos az úttestre kényszerül, mivel a járdákat szinte teljes szélességükben elfoglalják az utcai árusok vagy a rosszul parkoló autók.
A gyalogosokra vonatkozó jogszabályt szerdán állították vissza, 27 év után; a rendőrök alkalmazása első napján 190 embert bírságoltak meg.
Mielőtt a városvezetés elrendelte volna az első ellenőrzést, újrafestették a lekopott zebrákat és megjavíttatták az elromlott jelzőlámpákat.
Nem volt könnyű dolguk az egyenruhásoknak: a legtöbben egyszerűen elsétáltak mellettük, mások nem voltak hajlandók megfizetni a bírságot, az asszonyok pedig amiatt panaszkodtak, hogy nem rendőrnők foglalkoznak velük.
Delhibe ráadásul rengetegen érkeznek a kevésbé fejlett vidékről, ahol egyáltalán nincsenek jelzőlámpák, így ők nem is tudhatták, milyen szabályok alapján kellene közlekedniük.
A tilosban átkelők ellenőrzése valószínűleg csak egy hétig tart majd, pedig szükség lenne arra, hogy a gyalogosok megtanulják, mikor szabad az úttestre lépni, az utóbbi időben ugyanis megszaporodtak Delhiben a gázolásos balesetek.
Sokak szerint azonban a rendőrség akciója semmit nem ér, mivel a közlekedési rendszer alapjai sincsenek megfelelően kiépítve a városban, és a gyerekeknek sem tanítják meg, hogy mit szabad és mit nem.