Anthony Read a Metropolitan Police egyik munkatársa szerint "szinte biztos", hogy túlélte volna a balesetet Diana hercegnő és barátja, ha korábban becsatolják a biztonsági övüket, sofőrjük pedig betartja a sebességkorlátozást.
Hozzátette: a hercegnőt és Dodi al-Fayedet szállító Mercedes körülbelül óránként 95-115 kilométeres sebességgel száguldott, amikor nekicsapódott a Szajna alatt húzódó aluljáró egyik betonpillérének.
Titokzatos kisautó
A szakértő körbeadott a teremben néhány bizonyítékot is: olyan műanyagszilánkokat, amelyek az összeroncsolódott luxusautó irányjelzőjéből származtak, és néhány olyan darabot, amely valószínűleg arról a titokzatos Fiat Unóról származik, amelyikkel a szemtanúk elmondása alapján karambolozott, mielőtt a végzetes baleset bekövetkezett volna.
A vizsgálat bebizonyította, hogy a Mercedes egyetlen utasának sem volt bekapcsolva a biztonsági öve, amikor az ütközés történt, bár valószínű, hogy az egyetlen túlélő, a testőr Trevor Rees-Jones éppen azon ügyködött, hogy becsatolja azt.
A Fiat Unóról szólva Anthony Read elmondta: lehetetlennek tartja, hogy a kisautó sofőrje szándékosan ütközött volna össze a Dianát szállító kocsival, amely műszakilag kifogástalan állapotban volt, és nem rongálták meg a baleset előtt.
A franciák visszakoznak
A bírósági meghallgatáson egyébként ismét bejelentették: nem kényszerítik arra a pár Mercedesét üldöző francia paparazzót, hogy tegyen vallomást.
Ezt azután erősítették meg a bíróságon, hogy már a brit igazságügyi miniszter, Jack Straw is megpróbálta rávenni a francia illetékeseket: kötelezzék a kulcsfontosságú tanukat a megszólalásra, azok visszautasították a kérést.
A franciák arra hivatkoznak, hogy egy ilyen határozat rontaná a francia média, a kormány és a közvélemény kapcsolatát, és minden bizonnyal attól is tartanak, hogy a walesi hercegnő autóját követő fotósokat bíróság elé állítanák a tíz évvel ezelőtti események miatt.