Ausztráliában hatásosnak bizonyult az a reklámkampány, amely a gyorsan hajtó sofőrök férfiasság vonja kétségbe.
Egy ausztrál reklámban nők a kisujjukat mozgatva jellemzik a gyorshajtókat - ez a kis pénisz szimbóluma.
A reklám hatásosnak bizonyult, ugyanis a kormány megbízásából készített felmérés szerint a fiatal férfiak 63 százaléka gondolkodott el vezetési szokásain, és vezet körültekintőbben a hirdetés láttán.
A reklámot sokan támadták, arra hivatkozva, hogy szexista, ám az új-dél-walesi közlekedési miniszter szerint ez megér annyit, ha egyúttal megmentenek néhány életet.
A reklámkampány 1,9 millió ausztrál dollárba (290 millió forintba) került, és június óta a televízióban, a mozikban, az interneten és a buszok oldalán is látható a kisujját mutató nő.
Ausztráliában a gyorshajtás a halálos közúti balesetek 40 százalékát okozza.