A kezdeményezők a 2008-as megnyitás után évi félmillió látogatóra számítanak.
Kristina Axen Olin, a város polgármestere szerint a stockholmiak már régóta várnak az együttest bemutató tárlatra, amely turistákat is vonzhat a svéd fővárosba.
Az együttes 1974-ben vált világhírűvé, miután a Waterloo című számával megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált Brightonban.
A zenekar ezután az egész világ együttesévé vált, a svédek azonban most arra törekszenek, hogy újra svéddé tegyék az Abbát. "Haza akarjuk hozni az Abbát" - mondta a polgármester.
A rajongók már régóta "bombázzák" kéréseikkel a városvezetést, amelyek szerint Stockholm lehetne a svéd Liverpool. Ismeretes, hogy a brit város, amely útnak indította a Beatlest, szintén múzeumot hozott létre a négy gombafejű bemutatására, és ebből szépen profitál.
Többen azt is felvetették, hogy a város repterét, amely az Arlanda nevet viseli, szintén az együttesről nevezzék el.
Az Abba 370 millió lemezt adott el a világon, csak a Beatles és Elvis előzte meg, és továbbra is 3 millió Abba-albumot vesznek az emberek évente.
A róluk készült Mamma Mia! című musicalt is több mint 20 millióan látták világszerte 1999-es londoni bemutatása óta, a darab filmváltozatát pedig jövőre mutatják be Tom Hanks rendezésében.
Az alapítók egy interaktív múzeumot álmodtak meg, amelyben helyet kap egy stúdió is.
Ebben a látogatók elkészíthetik saját Abba-számukat, azaz rögzíthetnek egy általuk előadott dalt.