Sajtóértesülések szerint leghamarabb decemberben érkezhetnek meg a 3-as metró felújításához szükséges pótlóbuszok.
A Magyar Idők kiemelte, hogy múlt pénteken megszületett a kormánygarancia a buszbeszerzés ügyében, így a kabinet 150 jármű esetében fedezi a fővárosi önkormányzat költségeit. Kormányzati szereplők korábban egybehangzóan azt hangsúlyozták, hogy a magyar buszgyártás beindítását segítheti a metró rekonstrukciója.
Tarlós István főpolgármester a részletekről Varga Mihály nemzetgazdasági és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel tárgyal. A Magyar Idők úgy tudja, hogy a feleknek meg kell állapodni a korábban a főváros által támogatott buszbeszerzés és a szolgáltatásvásárlás közötti különbözet nagyságáról.
Tarlós István a múlt héten hangsúlyozta: olcsóbb lett volna lengyel buszokat vásárolni, de a ha a kabinet a drágább megoldást választja, akkor fizesse ki az árkülönbözetet. Horváth Csaba, a Fővárosi Közgyűlés szocialista képviselője szerint a kormány dróton rángatta a főpolgármestert a buszok beszerzése ügyében.
„Ha egy főpolgármesternek van súlya és koncepciója, és van hozzá több partnere, munkatársa, aki ezt képes szakmailag is előadni, kicsit alaposabban, mint a főpolgármester, akkor a dolgok akár működhetnek is.”
Tarlós István áprilisban az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt arról, hogy mikor kezdődhet az észak-déli metróvonal rekonstrukciója.
„Legkésőbb decemberben a kivitelezési munka is elindulhat. 2019 nyarára várható a befejezés. A nem látszó befejező munkák 2019 szeptemberéig elhúzódhatnak. A munka három ütemben fog elkészülni.”
A BKV még februárban közölte az InfoRádióval, hogy az előkészítő munkálatok nyár végén kezdőnek és a felújítás több szakaszban valósulna meg. Az elsőben a metró Lehel tértől északra, majd a Nagyvárad tértől délre lévő részét építenék át, ezt követné a vonal középének lezárása és rekonstrukciója.