Orosz Tibor Facebook-bejegyzésében azt írta, hogy elhatárolódnak a megállapodástól, mert épp az ellenkezőjére adtak felhatalmazást a szervezetnek. Közölte, hogy mivel szerintük az MKFE nem képes az érdekeiket képviselni, kihátrálnak mögüle. Videójában azt is bejelentette, hogy hétfőre az M3-as bevezető szakaszára hívta a kollégáit, és mindenki mást is egy békés tüntetésre, mert Európa szinte legmagasabb útdíját kellene fizetni, ennél magasabb állítása szerint csak Svájcban van. Követeléseiket 12 pontban fogalmazták meg.
Frissítés: közös közleményt adott ki a fuvarozók 70 százalékát képviselő Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary. A két szervezet azt írta, büszke az elért eredményekre, de további tárgyalásokat kezdeményez. Álláspontjuk szerint már azzal segítséget kaptak a vállalkozások, hogy két részletben történik a díjemelés, illetve hogy annak mértékét csaknem 20 százalékkal sikerült mérsékelni. Emellett a hosszú és nehéz tárgyalásokon ragaszkodtak több további, az alágazat szereplőinek jogbiztonságát, versenyképességét javító, a működési feltételeiket támogató intézkedés megvalósításához is, „mások mellett az útdíjak transzparens kimutatására alkalmas kalkulátor azonnali elindításához, az útdíjbírságok elkerülését lehetővé tevő bírságriasztás funkció frissítéséhez, és kemény egyeztetéseket követően elérték, hogy a téves járműbeállításokból fakadó bírságokat – a riasztást követő 60 percen belüli korrekció esetén – díjkülönbözet megfizetésével kerülhessék el a vállalkozások” – írták.
Mint arról az Infostart is beszámolt, az Építési és Közlekedési Minisztérium pénteken azt közölte, hogy megnyugtató megállapodás született a fuvarozók szakmai érdekképviseleti szervezeteivel. Az ÉKM szerint a fuvardíjak méltányos emelése valósul meg 2026-ban (a díj két részletben emelkedik: január 1-től 4,3 százalékos mértékben, majd március 1-jétől a 2025-ös díjhoz képest összesen 35 százalékra kiegészítve). A gyorsforgalmi utakon 4,3 százalékkal, az infláció mértékével nőnek a díjak, a főutakon közlekedő teherautók esetében viszont több mint ötven százalékos emelés jön.
Azt is bejelentették, hogy a megállapodást aláírta az Építési és Közlekedési Minisztérium, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége, a Logisztikai Egyeztető Fórum, az Országos Kereskedelmi Szövetség, a Magyar Szállítmányozók Szövetsége és az Autós Nagykoalíció.