Ezekhez a felújításokhoz összesen csaknem 1 millió tonna aszfaltot használtak fel. A burkolatok cseréje mellett idén megújult még 78 híd és felüljáró, valamint 35 pihenő is. Tíz gyorsforgalmi úton dolgoztak ebben az évben: M1, M15, M3, M4, M30, M35, M7, M8, M85, M86. A munkák 42 százaléka az M3-on valósult meg, itt majdnem 1,8 millió négyzetméter új burkolatot terítettek le, míg a második legtöbb beavatkozás, valamivel kevesebb, mint 1 millió négyzetméteren, az M1-en történt.
Az MKIF Zrt. idén nem csak a 2025-re tervezett burkolatfelújítási feladatait zárta sikerrel, de sikeresen teljesítette az állammal kötött koncessziós szerződésben foglalt hároméves szintrehozási kötelezettségét is. Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása, amelynek a szintrehozás is része volt 2023 márciusában indult. Az elmúlt három év alatt a szintrehozási és a közlekedés biztonsága érdekében végrehajtott nagyfelületű burkolatcserék során az MKIF Zrt. által üzemeltetett mintegy 1300 kilométer főpálya 70 százaléka újult meg, felújítottak 315 hidat és 68 pihenőt - tette hozzá a közlemény.
2026-tól is lesznek útfelújítások az MKIF Zrt. úthálózatán, hiszen az amortizáció miatt tönkrement, elhasználódott burkolatokat cserélni kell, de a felújítások már nem lesznek olyam volumenűek, mint az elmúlt három évben. A munkákat várhatóan tavasszal kezdik, addig előre tervezett nagyfelületű burkolatcserék az általunk üzemeltetett pályákon nem várhatók - jelezte a MKIF.