A MÁV júniusban vezette be a késési utasbiztosítást. Hegyi Zsolt az InfoRádió Aréna című műsorában korábban elmondta: június elsejétől a 20 percet, vagy azt meghaladó késés esetén visszaadják a pénz felét. Ha valaki online vett jegyet, akkor automatikusan megkapja az összeget, ha pedig papír jegye volt, akkor valamelyik pénztárban kérheti a visszatérítést. A MÁV-csoport vezérigazgatója szerint a magyar vasúttársaság a késések tekintetében, nemzetközi összehasonlításban, a középmezőnybe tartozik. "A magyar vonatok sokszor késnek, de nem késnek túl sokat" – fogalmazott, hozzátéve, hogy a leggyakoribb késési érték 7 vagy 8 perc, viszont ez sokszor fordul elő, ezért mindenképpen változtatni kívánnak. Elindítottak egy programot is a késések okának felmérésére.
A MÁV most a hvg.hu érdeklődésére közölte, hogy június 1. és július 23. között, 15 000 járat késése miatt, 308 000 utasnak fizettek ki összesen mintegy 170 000 000 forint késési biztosítást. A vasúttársaság szerint éves szinten akár kétmilliárd forintra is rúghatnak majd a kártérítési költségek.