Nyitókép: Pixabay

Ez vár Önre, ha az Ügyfélkapu-határidő lejárata előtt nem lépett

Infostart
2025. január 16. 06:41
Megszűnt az Ügyfélkapu, de Ön még mindig nem váltott. Mi lesz most? Mi történik a kivárókkal?

Elérkezett a határidő: Ügyfélkapun keresztül január 16-tól az állami ügyintézéshez már nem elég a hagyományos felhasználónév–jelszó páros.

Aki mostantól interneten akar intézkedni, annak már csak az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás marad, amelyek a régi Ügyfélkapunál biztonságosabb bejelentkezési módot kínálnak.

Az utolsó napokban sokan váltottak is a kettő közül valamelyik lehetőségekre, de mi történik azokkal, akik mégis lemaradtak, és a határidő lejártával sincs még sem Ügyfélkapu+-uk, sem DÁP alkalmazásuk?

Őket megnyugtatjuk: semmilyen behozhatatlan hátrányba nem kerültek

- derül ki a Telex cikkéből.

Aki még nem váltott, a határidő lejárta után is megteheti, és ehhez továbbra sem kell még csak a kormányablakba sem bemennie, ha nem akar.

A bűvös január 15. jelentősége az volt, hogy ügyeket intézni mostantól valóban nem lehet az interneten keresztül Ügyfélkapu+ vagy DÁP nélkül: sima ügyfélkapus belépéssel már egyetlen állami ügyintéző felület nem enged be.

Egyet kivéve: magán az ugyfelkapu.gov.hu oldalon továbbra is be lehet jelentkezni pusztán a felhasználónév és a jelszó beírásával, és be lehet állítani az Ügyfélkapu+-t. Másra tehát már nem jó a régi Ügyfélkapu, de a biztonságosabb utódját továbbra is lehet igényelni az interneten keresztül.

Digitális állampolgár pedig szintén bármikor lehet bárki, azaz a Digitális Állampolgárság Programhoz is ugyanúgy lehet a határidő után csatlakozni.

Ezzel kapcsolatban sok tévhit keringett: természetesen a kormányablakokba is bemehet továbbra is személyesen bárki, akár az internetes ügyintézési lehetőségek beállításában segítséget kérni, akár magukat az ügyeket intézni, ha teljesen ki akarja hagyni a dologból az internetet.

A személyes ügyintézés tehát nem szűnik meg, ez a lehetőség is fennmarad azoknak, akik bizalmatlanok az állami online felületekkel szemben, vagy egyszerűen csak járatlanok az internet világában, és nem akarnak vagy nem tudnak online ügyet intézni - írja a Telex.