A fővárosi közösségi közlekedésben folyamatosan nő a digitális fizetési megoldásokat használók száma. Míg 2023 elején a BKK ügyfelei a jegy- és bérletvásárlások kevesebb mint negyedét intézték a BudapestGO-n keresztül, addig mostanra már minden harmadik jegyet vagy bérletet mobilon vesznek.
A BKK ezért ismét új fejlesztéssel jelentkezik, hogy megkönnyítse a digitális jegy, illetve bérlet használatát: továbbfejlesztik az alkalmazásban jelenleg is elérhető "metró" gombot. A jövőben a felszíni járműveken is használható, úgynevezett "felszállok" gomb a bérleteken, valamint a napijegyeken is megjelenik, és mind az alkalmazásból, mind a widgetből elérhető lesz.
Az új funkció – amely várhatóan decembertől lesz használható – lényege, hogy
nincs szükség kódbeolvasásra, felszálláskor elég csak rákattintani a "felszállok" gombra, majd kiválasztani az aktuális járatot,
és megjelenik a mozgó ábra, amelyet elsőajtós felszálláskor a járművezetőnek, illetve a metróbejáratnál ellenőrzés esetén szükséges felmutatni - tudatták.
A fejlesztés bevezetésével párhuzamosan a társaság a tervek szerint fokozatosan, több lépésben kivezeti a járműveken található, NFC-vel ellátott jegyérvényesítő matricákat, a helyükre pedig visszatérnek a hagyományos QR-kóddal ellátott verziók. Ennek elsődleges oka, hogy a járművek külső felületén is megtalálható NFC-s matricák extrém időjárási körülményeknek vannak kitéve, ezért a hagyományos matricákhoz képest könnyebben rongálódnak, pótlásuk pedig komoly plusz költséggel jár. Emellett az utasoknak csupán elenyésző százaléka használja az NFC-s jegyérvényesítési módot.
Folyamatosan cserélik a nem megfelelő állapotú matricákat hagyományos QR-kódos verziókra, és arra hívták fel a figyelmet, hogy
a matricákat csak az eseti jegyeknél kell használni a jegyérvényesítéshez, hiszen a bérlettel utazóknak pusztán ellenőrzés esetén kell felmutatni a bérletet.
A BKK az ügyfelek megváltozott fizetési szokásaihoz igazodva a Pay&GO rendszer továbbfejlesztését és teljeskörű kiterjesztésének lehetőségét is vizsgálja, amelynek keretében közbeszerzési eljárás részeként idén nyáron előzetes piaci konzultációt indított, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert.
A jelenleg a 100E Repülőtéri Expressz járaton, valamint a kisföldalattin (1-es metró) elérhető Pay&GO indulása óta közel 1,8 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35-38 százalékát a rendszeren keresztül vásárolják, míg a kisföldalatti vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val, köztük sok külföldi.