Néhány héttel ezelőtt az Index arról írt, hogy egy Győrből Budapestre tartó személyvonat csak Bicskeig közlekedett, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje, ezért elhagyta a szerelvényt. Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója akkor azonnal vizsgálatot rendelt el, és moste gy Facebook-videóban beszámolt az eredményéről.
Mint kiderült, a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló nem hibázott, mert a mozdonyvezető a jogszabályban előírt határidő lejárta után a vonatot tovább már nem tudta vezetni ugyan, de a szerelvényen maradt biztosítva a fűtést és a világítást, a jegyvizsgáló pedig mindenkit lelkiismeretesen tájékoztatott a változásról.
Noha minden betartottak, az utasok mégsem jutottak el a céljukhoz, ezért a vezérigazgató úgy döntött, hogy 2025. január elsejétől teljesen megújítják azt, ahogy a rendkívüli forgalmi helyzeteket a MÁV kezeli. Ennek érdekében külön haváriaközpontot hoznak létra, amelynek az lesz a feladata, hogy koordinálja a zavar elhárításában felelős végrehajtó szolgálatok munkáját. Átalakítják a pótlóbuszok rendszerét is, biztosítva azt, hogy ha bármikor a vasúti közlekedés nem lehetséges, autóbusszal tovább lehessen utazni.
Ezenkívül a rendkívüli helyzetekben átalakítják a tájékoztatás rendszerét, hogy minden utas információhoz juthasson.
"Az elmúlt években értünk már eredményeket a rendkívüli helyzetek kezelésében, hiszen már két éve felállítottuk azt a kivonuló egységet, aki a rendkívüli események alkalmával azonnal a helyszínre siet tájékoztatni és útba igazítani az utasokat. Rendkívüli események, zavarhelyzetek mindig lesznek a közlekedésben. A mi feladatunk az, hogy ezeket a leggyorsabban és legpontosabban kezeljük, az utasok számára pedig személyre szabott, releváns, pontos tájékoztatást nyújtsunk. Ez a feladatunk, ez a kihívás" – mondta Hegyi Zsolt.