A Dunántúl, Pest vármegye és Budapest áramhálózatának üzemeltetésért felelős vállalatnak több mint 220 helyen kellett biztonsági okokból kikacsolnia az áramszolgáltatást, ami több mint 2200 ügyfelet érintett. Az árvíz által veszélyeztetett települések szinte mindegyikén be kellett avatkozniuk, egyebek mellett Esztergomban, Kisorosziban, Nagymaroson, Pilismaróton, Szentendrén, Budakalászon és Budapest több kerületében is.
Az energiacég szakemberei folyamatosan figyelik a Duna apadását, és ha a vízállás lehetővé teszi az elektromos berendezések biztonságos beindítását, azonnal visszaállítják az áramszolgáltatást. A visszakapcsolás a legtöbb esetben automatikusan történik - írta közleményében a cég.
Az E.ON ugyanakkor arra kéri az érintett ügyfeleket,
ellenőrizzék ingatlanjainkban, hogy az árvíz miatt víz alá került-e a villanyórájuk, vagy más elektronikai berendezések, például konnektorok, csatlakozók.
Ha az óra vagy az ingatlan belső áramhálózata elázott, akkor az ügyfélnek először regisztrált villanyszerelőt kell hívnia, aki ellenőrzi a mérőórát, illetve azt is, hogy biztonságosan visszaállítható-e a szolgáltatás. Ezután az ügyfélnek kell kérnie a visszakapcsolást az E.ON ügyfélszolgálatától, amit a legegyszerűbben telefonon tehet meg. A visszakapcsolás egyeztetett időpontjában az ingatlanban kell tartózkodnia az ügyfélnek, mert csak így állítható vissza az áramszolgáltatás - hívták fel a figyelmet.
Az érintettek számára a visszakapcsolás menetéről részletes tájékoztatás érhető el az E.ON weboldalán.
Az E.ON Hungária csoport megerősített létszámmal dolgozik az árvízhelyzet kezelésén és mindent megtesz annak érdekében, hogy az árhullám levonulását követően mindenhol a lehető legrövidebb időn belül visszakapcsolja az áramszolgáltatást.