Nyitókép: Artur Gazda/Getty Images

Látványos animáción Budapest "lüktetése" - videó

Infostart
2024. szeptember 10. 18:25
Elkészítette a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosi közösségi közlekedés egy átlagos hétköznapi járatainak animációját.

A másfél perces, gyorsított videó több mint 10 millió GPS-bejelentkezés adatai alapján készült. Szerepel rajta valamennyi metró, villamos, troli, a nappali (5–298 járatszámú) és az éjszakai (901–999 járatszámú) buszok, továbbá az összes HÉV-jármű megtett útja, illetve az, hogy épp mennyi jármű van forgalomban adott időszakban.

Éjféltől hajnalig az éjszakai autóbuszokkal kiszolgált tengelyek figyelhetők meg, mint az Üllői úti–Váci úti tengely, a Kerepesi úti tengely vagy a Hungária körgyűrű. Érdemes egy pillantást vetni a főbb közlekedési csomópontokra is, hiszen jól látható a járművek összpontosulása, illetve a menetrend szerinti csatlakozások, például az Astorián, a Széll Kálmán téren, a csepeli Szent Imre téren, az Örs vezér terénél, a Határ útnál vagy Kelenföld vasútállomásnál – írta a BKK.

A fenti videó belvárosi fókusszal:

Látható az egész éjszaka a Nagykörúton 0–24 órában közlekedő 6-os villamos, valamint a belvárost és a nemzetközi repülőtér kapcsolatát biztosító 100E Repülőtéri Expressz járat közlekedése is. Hajnalban körülbelül 3 óra 30 perctől kezdődően először a kocsiszíneknél és a garázsoknál koncentrálódnak, majd a hálózaton megjelennek a nappali járatok is, amelyek 4 óra 45 perctől szinte teljesen felváltják az éjszakai szolgáltatásokat.

Nappal kiemelkedően kirajzolódik a sűrűn közlekedő, nagy kapacitású metróvonalak tengelye, a Rákóczi út–Thököly út felszíni tengelye, a Nagykörút, a Kiskörút, az Üllői út, a Soroksári út és a Fehérvári út közösségi közlekedésének forgalma. A reggeli és délutáni csúcsidőszakok szintén jól elkülöníthetők, ekkor sűrűsödve jelennek meg a járművek. 23 óra 30 perctől ismét láthatók a fekete pontokként ábrázolt éjszakai járatok, amelyek fokozatosan váltják fel a nappaliakat.

Az animációban a 2024. február 15-ei, csütörtöki valós idejű GPS-adatokat használta fel a BKK. A metrók nem rendelkeznek helymeghatározó eszközökkel, ezért a 2024 februárjában érvényes hétközepi menetrend alapján szimulálták a szerelvények mozgásait.