Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Buszos besegítés jöhet az egyik „döcögős” vasútvonalon

Infostart
2024. július 31. 07:27
A minisztérium egy új buszjárat indítását mérlegeli, amely a lajosmizsei (142-es) vasútvonal távolabbi szakaszával átfedésben közlekedne.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium egy új buszviszonylat indítását mérlegeli a 142-es azaz Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonal Lajosmizse és Dabas közti szakaszának kiváltására – írja a totalcar.hu az iho.hu-ra hivatkozva.

Az új járat a 625-ös számot viseli és expresszjáratként közlekedne Kecskemét és Budapest között úgy, hogy Kecskemét és Hernád között a buszok a településeken keresztül, míg utána az M5-ös autópályán haladva járnának, a jelenlegi járatokhoz képest fél órával rövidebb menetidővel, derül ki egy volánbuszos körlevélből.

Azt, hogy a tervezett járat kifejezetten a vasút kiváltására jönne létre, jól mutatja, hogy a változásra hivatkozva a vonatokat Dabas és Lajosmizse között kétórás ütemre vágnák vissza a jelenlegi egyórás gyakoriság helyett – olvasható.

A vonathelyettesítésre létrehozott autóbuszjárat rendes, egész napos struktúrában érkezne, hajnaltól késő estig óránkénti követéssel járnának majd a buszok. Amennyiben hosszú távon a buszos megoldás sikeresnek bizonyul, valószínűleg a 142-es vasútvonal érintett részén megszűnik a vonatközlekedés.

2025 elejétől nagyléptékű központosítás kezdődik majd az országos tömegközlekedés terén, amikoris összevonják a MÁV–Startot, a Volánt, a MÁV–HÉV-et és a MÁV Rail Tours-t MÁV Személyszállítási Zrt.-vé. Érdekes – jegyzi meg a lap –, hogy az egyesülésből logikusan következően a társaság érdekelt kéne, hogy legyen az olyan párhuzamosságok megszüntetésében, amelyeket éppen most hoznak létre.

A buszos besegítés azonban racionálisan gondolkozva valóban indokolt, hiszen a buszok jóval gyorsabbak, megbízhatóbbak és késésre is kevésbé hajlamosak, mint a lajosmizsei vasútvonal eső kelő dízeljárművei – teszik hozzá.