A Budapest Airport folyamatosan kéri az utasoktól, hogy a gördülékeny utazás érdekében használják a ferihegyi reptér elérhető online szolgáltatásait:
- check-in
- parkolóhely-foglalás
- önkiszolgáló poggyászfeladás
"Ez segíti a gyorsabb áthaladást, illetve hogy a terminál áteresztőképessége minél jobb legyen" – mondta az InfoRádió megkeresésére Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese.
Részletesen beszélt a poggyászfeladó rendszerről: a több éve elérhető szolgáltatás ma már 36 "kioszkkal" várja az utasokat, itt az utasok saját maguk tudják feladni a bőröndjeiket, ha van érvényes beszállókártyájuk.
"A gyorsítósávot, vagyis a fast tracken pedig várakozás nélkül tud az utas átjutni az ellenőrzési folyamaton, ha hozzáférést vesz" – folytatta.
Vannak, akik a házi kedvenceiket is magukkal viszik az utazásra, nyaralásra, az ő számukra nyílt egy kutyafuttató is a reptéren, a 2-es terminál közelében a City Break parkoló mellett, ez egy kerítéssel védett terület ivóvízkúttal, terepjátékokkal, ezzel könnyítve a várakozást a kutyák számára.
A szállítással kapcsolatban a légitársaságoknál kell viszont érdeklődni, hiszen a szabályok eltérhetnek
- a testtömeggel
- a mérettel
- a hordozóval
- a papírokkal
kapcsolatban.
A reptér nagyon összetett rendszer, nem mindenért a Budapest Airport felel ott.
"Ha valakinek elveszett a poggyásza vagy késik, abban az esetben a földi kiszolgálóhoz kell fordulni, hiszen a poggyászkezelés az ő feladata. Vagy ha az utasbiztonsági ellenőrzés során elhagyunk egy tárgyat, vagy le szeretnénk tenni, mert nem vihetjük át, erre is szintén szerződött partnerünk van. A parkolást a Budapest Airport felületein lehet elérni, a járattal kapcsolatban pedig a légitársasághoz kell fordulni" – mondta Valentínyi Katalin.