Nyitókép: By Planespotter1 - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=130858450

Egy éve nem kap tájékoztatást fiáról a Svédországban lezuhant Wizz Air-pilóta apja

Infostart
2024. június 17. 16:48
Az egyik pilóta édesapja szerint a svéd légiforgalmi irányítás nem vette elég komolyan a dolgokat, nem figyelmeztették a fiát és kollégáját, hogy vihar közelít.

Tucatnyi kérdést intézett Korom Mihály azokhoz a svéd hatóságokhoz, amelyek még egy évvel a tragikus légibaleset után sem tudtak megnyugtató választ adni arra, miért halt meg a svédországi Arkösund közelében fia és a Wizz Air másik magyar pilótája - írja a Blikk.

Mint arról korábban az Infostart is beszámolt, Korom Gábor és kollégája még 2023. június 18-án indult a Sovata Rallye Moran kisrepülővel Lengyelországból Svédország felé, a Stockholmtól északra fekvő Dala-Järna irányába, amikor a gép a Balti-tengerbe zuhant, mindketten meghaltak.

Korom Gábor édesapja, Korom Mihály a lapnak azt nyilatkozta: azóta előkerült egy új tanú, egy francia férfi, aki a jachtján tartózkodott. Elmondása szerint

ugyan a repülőt nem látta, de hallotta, ahogy a vízbe zuhan. Vallomásában azt állította, nagyon erős motorhangot hallott, majd egy nagy csattanást.

A svéd hatóságok azóta megvizsgálták a Commodore Moran roncsait, de nem jutottak közelebb a megoldáshoz. A gyászoló apának videokonferencián számoltak be a vizsgálat fejleményeiről, ám szerinte valójában az eredmények nem adtak választ semmire.

A roncsok vizsgálatából kiderült, hogy a motornak nem volt műszaki problémája, üzemanyaguk is volt bőven. Korom Mihály azonban nehezen fogadja el, hogy egy év után sem lehet tudni valójában semmilyen igazi részletet, ezért egy 12-15 pontból álló kérdéssort küldött a svéd hatóságoknak, amiben többek közt azt kérdezi, hogy az ottani légi irányítók miért nem vették komolyabban, hogy a kisgép a viharzónába kerül és hogy mi lehetett az oka annak, hogy több száz méter magasságról hirtelen lezuhantak - írja a lap.

Korom Mihály óvakodik attól, hogy felelősöket keressen, de úgy érzi, a svéd légi irányítás nem állt a helyzet magaslatán akkor, és nem figyelmeztették a magyar pilótákat, hogy honnan közelít feléjük a vihar. A lapnak elmondta: az elmúlt egy év során talán megbékélt a történtekkel, de elfogadni sosem fogja tudni.