Más témák mellett Budapest forgalmának csillapításáról is kifejtette álláspontját a főpolgármester a Totalcar podcastjában. "Az én jövőképemben nincs olyan, hogy nincsenek autók a városban" – szögezte le Karácsony Gergely, kifejtve: az a célja, hogy a közlekedés 20 százaléka autóval történjen, az emberek 50 százaléka a közösségi közlekedést válassza, a többiek pedig biciklizzenek és sétáljanak. Nem az autózás ellen foglal állást, viszont csökkenteni szeretné a felesleges, közösségi közlekedéssel egyébként megoldható autós utazásokat.
Azt mondta, dugódíj egyértelműen nem lesz, és a tíz évnél öregebb autók sem lesznek kitiltva a városból – ellentétben azzal, ahogy azt néhányan a főpolgármester szájába adták. Szerinte ha valmikor a jövőben a london belvárosban bevezetett fizetős ULEZ-hez (ultra alacsony kibocsátású zóna) hasonló rendszer kerülne bevezetésre, azt mindenképpen széleskörű társadalmi és szakmai egyeztetés előzné meg, és fokozatosan vezetnék be.
Kiderült még: Karácsony Gergely továbbra is hisz a frekventáltan gyorshajtós és versenyzésre használt szakaszokra telepített kamerákban. Több tucat közülük már a tesztüzemen is átment és csak az ORFK rendszerébe kell integrálni őket ahhoz, hogy menjenek a csekkek.