Teljes erővel dübörög az önkormányzati választások kampányidőszaka. Az egyes politikai pártok bármennyi pénzt elkölthetnek jelöltjeik népszerűsítésére. A közösségi média felületein a Fidesz többször annyi pénzt költött el eddig, mint a konkurencia - írja az Index.
László Róbert, a Political Capital választási szakértője a lapnak azt mondta, hogy az önkormányzati választások kampányában – az országgyűlési választásokéval ellentétben – nincs költési limit, így a pártok annyi pénzt költhetnek, amennyijük csak van. A közösségi médiában feladott hirdetéseket az Állami Számvevőszék nem sorolja a kampányköltések közé.
Az RTL Híradó gyűjtése szerint a kampány első hetében a Fidesz 24 millió 467 ezer forintot költött hirdetésekre a közösségi médiában. A Momentum Mozgalom 260 ezret, míg a DK 28 ezer forintot fordított ugyanerre a célra. Szentkirályi Alexandra főpolgármester-jelölt posztjainak hirdetéseire a Fidesz 12 millió 451 ezer forintot, Orbán Viktor miniszterelnök bejegyzéseinek népszerűsítésére pedig 5 millió 492 ezer forintot költött a kormánypárt.
A DK Molnár Csaba európai parlamenti képviselő tartalmait 1 millió 258 ezer, Dobrev Klára árnyék-miniszterelnökéit pedig 148 ezer forintért hirdette.
Az önkormányzati választásokon indulók számára viszont szinte semmilyen finanszírozási szabályrendszer nincs. Nem jár állami támogatás, cserében arra sincs szabály, hogy a helyi jelöltek kampányát ki és mi módon segítheti.