Az 1896-ban átadott M1-es metrót a világ tizennyolc legjobb metróvonala közé válogatta be a CNN – írja a hvg.hu.
A kisföldalatti olyan óriások közé került a listán, mint a dél-koreai Szöul fűtött ülésekkel felszerelt kocsijai vagy a kínai Sanghaj városának negyvenmillió embert kiszolgáló tizenkilenc metróvonala. Európán belül a budapesti M1-es metró a párizsi, a koppenhágai, a londoni, a glasgow-i, a kijevi és a berlini hálózattal került versenybe a CNN válogatásában. A listára felkerült még a pekingi, a tokiói, a New York-i, a mexikóvárosi, a szingapúri, a moszkvai, a chicagói, az új-delhi és a hongkongi metró is.
A millenniumi ünnepségekre elkészült M1-es metróvonal forradalmi előrelépést jelentett a fővárosi tömegközlekedésben,
mivel elektromos világítást vezetett be az állomásokon és a kocsikban, emellett először használtak kétirányú kocsikat, valamint felsővezeték-rendszert a vonatok áramellátására a földfelszíni érintősín helyett.
Ugyan Londonban nyílt meg az első földalatti vasút, kezdetben hagyományos gőzmozdonyok működtek a vonalon, így
Budapestre hárult az a feladat, hogy megépítse a világ első villamosított földalatti metrórendszerét.
Az M1-es metróvonalat (Millenniumi Földalatti Vasutat) többször is felújították és átalakították az elmúlt csaknem 130 év alatt, szerelvényei azonban még mindig naponta mintegy 80 ezer utast szállítanak.