Nyitókép: MTI/Honéczy Barnabás

Elárulta a Magyar Posta, mi áll az adatszivárgás hátterében

Infostart
2024. március 22. 09:41
A március 15-én előbukkant anomáliát sikerült gyorsan elhárítani és az elírásnak megfelelően jelenteni az illetékeseknek.

"Egy adatvédelmi szempontból alacsony kockázatú helyzet állt elő a hétvégén, amikor a webshopok regisztrációjára fejlesztett szoftvert telepítettünk. Azért alacsony, mert olyan adatokat látott egy szűk kör, amelyek egyébként nyilvánosan is hozzáférhetők. Mintegy 1300 adatról van szó, melyeknek többsége nyilvánosan hozzáférhető céges kapcsolattartó adat volt" - nyilatkozta az Indexnek Mikecz Péter, a Magyar Posta kommunikációs főigazgatója

a március 15-én történt adatszivárgásról, melynek során több felhasználó egy profil alá került és így 1300 ügyfél láthatta egymás adatait.

A kommunikációs főigazgató elmondta, a hibát az észlelést követően azonnal elhárították, és a jogszabályi előírásoknak megfelelően a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnak jelentették. A kellemetlenségért elnézést kértek az érintett ügyfelektől.

A csak webshoprendeletként emlegetett, "a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló" kormányrendeletet módosították, március 28-án lép hatályba az új működési forma.

Mint írják, a Magyar Posta jelenleg is teljesít olyan kötelezettségeket, amelyeket más logisztikai szolgáltatóknak nem kell. Míg a piaci kézbesítési szolgáltatók az általános szerződési feltételükben azt is feltüntetik, hogy milyen esetben nem vesznek át egy adott csomagot, addig a Magyar Posta mint egyetemes szolgáltató - törvényi kötelezettsége értelmében - köteles minden csomagot átvenni és kézbesíteni.

A március 28-án életbe lépő rendelettel a rendelés és a kézbesítés lehetőségét lakóhelytől függetlenül biztosítja a kormány a magyar fogyasztóknak.

Mikecz Péter kitért arra is a lapnak, hogy a Magyar Posta akár a drasztikusan megnövekedett csomagvolumen kezelését is elvégzi, az új feladat ellátására minden eszközükkel igyekeznek felkészülni. Az e-kereskedelem hozadékaként évről évre dinamikusan nő a csomagok mennyisége, a karácsonyi időszakokban pedig kiugróan nagy a forgalom.