Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Van egy rengeteg autóst érintő, költséges probléma a régi magyar rendszámokkal

Infostart
2024. február 28. 05:36
A 2004 előtt kiadott rendszámok már kopnak, de a cseréjük a többszörösébe kerül, mint az újabbaké.

Ütöttek és kopottak a 20 év feletti, még nemzeti színű széllel kiadott rendszámok, némelyiken alig láthatóak a betűk és a számok. Mégis alaposan át kell gondolni, ha valaki lecserélné őket – derül ki a vezess.hu összeállításából.

Budapest Főváros Kormányhivatala azt nem tartja nyilván, hogy pontosan hány régi típusú, még 2004 júniusa előtt kiadott rendszám van forgalomban, de az uniós zászlóval kiadott rendszámok 2004-es bevezetésekor 2,8 millió személyautó futott az országban. Valószínűleg több százezer autótulajdonost érint az a probléma, hogy lekopik a hatósági jelzés, máérpedig ez szabálytalan.

Az autós szakportál utánajárt, hogy mi a teendő ebben az esetben: megtartható az a három szám és három betű, amihez hozzászokott a jármű tulajdonosa, ami a forgalmiban és a különböző nyilvántartásokban szerepel, de ennek súlyos ára van. „A meglévő trikolóros sorozatrendszám EU-s rendszámmal történő cseréje 56 000 forint” – közölte a kormányhivatal. Ha azonban korábban már pótolni kellett ezt a rendszámot, mert elveszett vagy megsérült az egyik korábban, akkor „az ismételt pótlás már nem engedélyezhető, így ebben az esetben a jármű átrendszámozása szükséges a 2022. július 1-jén bevezetett formátumra”. Ennek viszont csak 8500 forint a díja.

Érdekesség, hogy egy nemzeti színű egyéni vagy egyedi rendszám cseréje olcsóbb, 23 500 forint. Arról nem beszélve, hogy 2004. május 1-je után kiadott „EU-s” rendszámok esetében a pótlás 12 300 forint. Ugyanígy 12 300 forint a pótlása a legújabb, 4 betűből és 3 számból álló, 2022 júliusától létező rendszámnak is.