A főváros további két csomópontjában vált áttekinthetőbbé az utastájékoztatás. A korszerű, de kifakult utastájékoztató táblák és a megkopott KRESZ-táblák cseréjével nemcsak a tájékozódás vált egyszerűbbé, hanem Újpest-központ környezete is rendezettebbé, tetszetősebbé vált.
A Lehel téren a metrópótlás idejéről ott maradt, immár fölöslegessé vált megállóhelytáblákat tartó oszlopokat leszerelték, és új, korszerű utastájékoztató táblákat helyeztek ki – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.
A BKK az ügyfelei szokásait és gondolkodásmódját szem előtt tartva, logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket. Ezentúl például a járatszámok és a célirányokat mutató táblák is megjelennek a felújított felületeken, ami abban segít a BKK ügyfeleinek, hogy távolról is láthassák, milyen járatok érhetők el az adott megállóból – teszik hozzá.
Lépésről lépésre
Korábban az ügyfelektől több észrevétel érkezett a hiányos, megkopott információs táblák és a nehezebben érthető iránymutatás miatt. Ezért a Budapesti Közlekedési Központ a táblák cseréjéről döntött, hogy az utastájékoztatás informatívabb és átláthatóbb legyen. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokat alkalmaz.
A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és / vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is.
Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni – írja a társaság.
A Budapesti Közlekedési Központ lépésről lépésre végzi a teljes utastájékoztató rendszer felújítását. Az elmúlt két évben több mint 20 csomópontban vált korszerűbbé a tájékoztatás, a következő hetekben, hónapokban pedig újabb forgalmas helyszíneken folytatják a munkát a BKK szakemberei – zárul a közlemény.