Az Építési és Közlekedési Minisztérium felelős a KRESZ megújításának felülvizsgálatáért, melynek érdekében egy széles körű, ötven szakmai és érdekképviseleti szervezetet bevonó fórumot hoztak létre. A cél a jogszabályok átfogó módosítása, és a Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézetet bízták meg az előkészítéssel. A minisztérium azonban nem válaszolt a további konkrétumokra vonatkozó kérdésekre, így az arra vonatkozó részletek továbbra is homályban maradtak, hogy mely módosításokat vezethetik be – derül ki a 24.hu cikkéből.
A KRESZ-módosítás kiemelten foglalkozik az elektromos rollerek szabályozásával. A Jövő Mobilitása Szövetség a fórumon tett javaslatokat, például az eszközök súlyhatárát és maximális sebességét szabályozva. A változások tervezett két lépcsőben valósulnak meg, elsőként a mikromobilitási eszközökre fókuszálva, majd az év végéig a teljes KRESZ-re vonatkozó átfogó módosítással.
Az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szervezete azon állásponton van, hogy a közlekedési balesetek csökkentése érdekében a járművezető-képzés terén is változásokra van szükség. Bár a pszichológiai tesztet nem támogatják a jogosítványszerzés feltételének, viszont a vezetésoktatás és vizsgázás minőségét fejlesztenék.
A Magyar Kerékpárosklub a konferencián bemutatta javaslatait a KRESZ-átírásra. Az általuk kiemelt területek közé tartozik a felelősségi megosztás a gyalogosok és autósok között baleset esetén, az elsőbbség garantálása gyalogátkelőhelyeken, és a rugalmasabb kerékpárút-használat lehetősége. A klub hangsúlyozza a kerékpárosok oktatásának fontosságát már gyermekkorban.
Az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szervezete és a Magyar Kerékpárosklub egyetért abban, hogy a jogosítvány megszerzése ne csak a jármű teljesítményétől, hanem az emberi tényezőktől is függjön. A kétnapos konferencia alapján felvázolódott egy kép a lehetséges változtatásokról, beleértve a képzés, vizsgázás, és az infrastruktúra fejlesztése terén történő módosításokat.