Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Győrfi Pál váratlan beismerése az ügyeleti rendszer ügyében

Infostart
2024. február 9. 13:47
Egy Dunaharasztiban tartott lakossági fórumon a mentők szóvivője elismerte, hogy az elmúlt hétvégén az agglomerációban az ügyeleti ellátás során voltak problémák, de dolgoznak a finomhangoláson.

Dunaharasztiban tartott lakossági fórumon ismerte el Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője, hogy még most is tart az első tapasztalatok kiértékelése, és úgy alakítják majd át az ügyeleti rendszert, hogy olyan ne fordulhasson elő, mint múlt hétvégén, amikor valakinek 27 percig nem reagáltak a 1830-as számon a hívására – írja az economx.hu.

A szóvivő elismerte, hogy a vonalak terhelése ingadozó, volt olyan, amikor egyszerre 30-an várakoztak. És előfordult, hogy többen csak tesztelték a rendszert, ám ezzel feltartották a telefonos ügyeletet. Hozzátette: egy műszakban hlt személy látja el a 1830-as telefonos ügyeleti pozícióját. A most hétvégi ügyeletre, hogy enyhítsék a problémákat, mentésirányítókat rendelnek fel vidékről a fővárosba.

Pest vármegye első hétvégéjének számai:

  • 935 beteget láttak el az orvosok,
  • 361-en gyermekek voltak,
  • 19 esetben volt elég a telefonos segítségnyújtás,
  • 800 beteg az ügyeleti pontokat kereste fel,
  • 105 beteget az otthonában láttak el.

A szóvivő kiemelte, hogy egy éve zajlik az ügyeleti rendszer átalakítása az országban. Pest vármegye az utolsó előtti körben esett át ezen. A mentőszolgálat tapasztalata az, hogy mindenhol félelem övezte ezt, de mára az ott élők látják, jól működik. Hamarosan Budapesten lesz a sor. Győrfi Pál hangsúlyozta: nincs kőbe vésve a rendszer, a finomhangolás most is tart.