A fiatalok pénzügyi tudatosságának, pénzügyi kultúrájának fejlesztése érdekében együttműködési megállapodást kötött az MNB-EduLab Nonprofit Kft. és a Budapesti Metropolitan Egyetem. A cél a pénzügyi kultúra fejlesztése, mert bár biztatóak a trendek, az intézmények közleménye szerint még sok teendő van. A meglévő tudás gyakorlati alkalmazása, valamint a pénzügyi döntéseket befolyásoló egyéb tényezők - motivációk, tervszerűség, körültekintés - a leginkább fejlesztendő területek.
Kocziszky Györgyöt, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora az InfoRádióban elmondta: szeretnék az MNB-Edulabnál tíz év alatt felhalmozódott tudást becsatornázni. A közgazdász és művészeti szakos hallgatók tanulnak a pénzügyekről, de érdemes azt is megtanulniuk, hogy miként kell érdemben gazdálkodni, akár egy háztartáson belül. Azt is megtanulhatják, milyen a pénz "viselkedése". Ez a friss tudásbázis beépül majd a tananyagba is - például a hallgatók tanulják már a likviditási és az üzleti terv készítését - innen már csak egy lépés, hogy a saját maguk vagy családjuk számára is készítsenek ilyeneket. Naprakészek lehetnek ezentúl a különféle befektetési módszerek ügyében is.
Az MNB-EduLab Nonprofit Kft. a Magyar Nemzeti Bank (MNB) leányvállalataként jött létre azzal a céllal, hogy minőségi, digitális tananyagokat fejlesszen és biztosítson a gazdasági témák iránt érdeklődők számára, az egyetemi hallgatóktól kezdve a sokéves tapasztalattal rendelkező szakemberekig. Az MNB a Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpont üzemeltetésével is aktívan járul hozzá a hazai pénzügyi kultúra fejlesztéséhez.
Hergár Eszter, az MNB-EduLab ügyvezetője az InfoRádióban kifejtette: a fő célkitűzésük a pénzügyi kultúra és ismeretek terjesztése, a programot a Metropolitan Egyetem 7200 hallgatójánál alkalmazni tudják. Átadják az oktatóvideóikat és a tananyagaikat, illetve az intézmény oktatói és hallgatói is meghívást kapnak a Pénzmúzeumba és részt vehetnek az összes ottani programon is.