"Kérem vegye elő a laptopját, mert úgy látjuk, hogy technikai problémja van" - közölte olvasónkkal kifogástalan angolsággal egy férfi, aki felhívta mobiltelefonján. A Microsoftra hivatkozott, de sem azonosítást, sem emailcímet nem kért. Mivel a hölgy angolsága közepesnek mondható, ezért azt kérte, hogy hívják vissza később, de erre már nem került sor, mert az akcentussal beszélő férfi azt mondta, hogy munkaidő után már nem tud telefonálni, inkább holnap térjenek rá vissza. A dolog ennyiben maradt, mert az adott számot letiltotta olvasónk.
A csalásról egyébként azóta már többször írtunk. Mostanra kiderült, hogy a kiberbűnözők próbálkozására a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézete is felfigyelt.
Tájékoztatójukban azt írják, hogy "a csalók azt állítják, hogy a Microsoft technikai támogató részlegéről telefonálnak és arról szeretnék meggyőzni az áldozatot, hogy számítógépét valamilyen veszély fenyegeti, amit ők segítenek elhárítani. A hívások során a csalók angolul beszélnek, azonban
a hívószámot meghamisítják, így magyar telefonszámként jelenik meg a hívott félnél".
A kiberbűnözők célja, hogy rávegyék áldozatukat, hogy telepítse a RemoteAppot eszközére, amivel a csalók átvehetik az irányítást a számítógépe felett.
Ezután arra biztatják a hívott felet, hogy adja meg bankkártya adatait vagy lépjen be a netbankjába, amihez így a csalók is hozzáférhetnek.
Nincs ilyen
Fontos tudni, hogy a Microsoft soha nem kezdeményez kéretlen telefonhívásokat, hogy személyes vagy pénzügyi adatokat kérjen, illetve, hogy technikai segítséget adjon a számítógép javításához. Soha nem fogja kérni, hogy bármilyen formájában fizessünk a támogatásért.
Amennyiben kicsit is gyanús egy bejövő hívás, azonnal bontsuk a vonalat, és ha mégis kétség merült fel bennünk, hívjuk fel a szolgáltató hivatalos ügyfélszolgálatát! Az már az olvasónk tapasztalata, hogy ez utóbbi nem könnyű feladat. Az oldalon jól látható módon elérhető telefonszám nem található, a küldött emailre - olvasónk szerint - két hete nem reagáltak.