A Budapesti Közlekedési Központ az erről szóló beszámolójában felhívta a figyelmet arra, hogy midi- és csuklós elektromos busszal végzett közforgalmú járatok üzemeltetésére most először indultak közbeszerzési eljárások Magyarországon.
A BKK a legutóbb, októberben 50 szóló elektromos busz forgalomba állítására írt ki tendert - idézték fel.
Azt írták: a fővárosi önkormányzat és a BKK elkötelezett a fenntartható működtetés, a mindenkit megillető tisztább levegő és az élhetőbb Budapest megteremtése mellett. Ezért a társaság - Magyarországon először - úgy indított közbeszerzési eljárásokat autóbusz-járatok üzemeltetésére, hogy a szolgáltatás teljesítését teljesen elektromos meghajtású midi- és csuklós járművekkel várja el.
A részvételi felhívások 20 csuklós és 20 midi elektromos autóbusz forgalomba állításával végzett szolgáltatást foglalnak magukban.
A buszok általános üzemeltetésén kívül - a járművek karbantartása és a járművezetők alkalmazása - az elektromostöltő-infrastruktúra kialakítását és üzemeltetését is a leendő szolgáltatónak kell biztosítania - ismertették.
Elvárás továbbá, hogy a járművek olyan tulajdonságokkal és felszereltséggel rendelkezzenek - légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák, korszerű utastájékoztatási rendszer -, amelyek növelik az utasok komfortérzetét.
A 2025-től ütemezetten lejáró szolgáltatási szerződések kiváltására a BKK szeptemberben három közbeszerzési eljárást indított 150 autóbusz - 100 csuklós és 50 szóló - forgalomba állításával végzett szolgáltatásra; az októberben megjelent részvételi felhívás pedig 50 szóló elektromos autóbusz forgalomba állítását tartalmazta.
A fennmaradt 40 buszra vonatkozó közbeszerzési eljárások elindulásával pedig már mind a 240 autóbuszra vonatkozó tender megjelent - olvasható a közleményben.