Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Végre színt vallottak a dugódíj hazai bevezetéséről

Infostart
2023. november 17. 04:00
Megosztó dolog lenne egy újabb sarc, de túlzás lenne állítani, hogy ne lennének támogatói – derül ki Pulzus Kutató felméréséből.

Mivel a 4-es metrót uniós pénzből finanszírozták, ezért cserébe az EU azt kérte a fővárostól, hogy a belvárosban autózókat szoktassák át a tömegközlekedésre. Erre lett volna válasz a dugódíj. Az autósok nagy része azonban ellene volt ennek az elképzelésnek, erre hivatkozva a kormány törvényben tiltotta meg a dugódíj bevezetését.

Azóta többször napirendre került a kérdés, legutóbb Lázár János építési és közlekedési miniszter beszélt pozitívan a dugódíjról, de később hozzátette, kellene még néhány feltételnek teljesülnie ahhoz, hogy Budapesten dugódíj bevezetéséről lehessen beszélni.

A Pulzus Kutató az economx.hu megbízásából arra kereste a választ, az emberek támogatnák-e a dugódíj bevezetését Budapesten, majd fokozatosan a nagyobb városokban. Az ezer fő megkérdezésével végzett kutatás eredménye azt mutatja, hogy

a válaszadók 40 százaléka nem támogatná, 27 százalék Budapest mellett más nagyvárosokban is támogatná a bevezetést, és 16 százalék a fővárosra korlátozná.

Az ellenzők között messze a nők vannak többségben, a dugódíj támogatói között ezzel szemben a férfiak vannak nagyobb arányban. Az ellenzők körében a 60 éves vagy idősebb korosztály van némi többségben, őket pedig a fiatalabb korosztály követi, viszonylag szorosan.

A dugódíj legtöbb híve megyeszékhelyeken lakik, de a megkérdezettek fele azt is inkább Budapestre képzelné el. A fővárosi támogatók nagy többsége pedig a többi nagyvárosra is kiterjesztené.