A call centerek esetében lehet magyarázata annak, hogy hívás esetén rejtve marad a szám – mondta az InfoRádió megkeresésére Fehér Krisztián telekommunikációs szakértő.
"Ahol telefonközpont van, ott valójában egyetlenegy hívószám van a sok mellék mögött. De egy ilyen központ több ügyfél telefonos ügyeit is kezeli; ugyanazon telefonközponton keresztül mennek ki a hívások, viszont visszahívás esetén nagyon nehéz kezelni, hogy azt a visszahívót milyen témában keresték" – részletezte.
A piackutatók, ügynökök, csalók és zaklatók esetében viszont már teljesen természetes, hogy a hívott felet idegesíti a rejtett szám. Ezzel kapcsolatban Fehér Krisztián azt mondta, vannak olyan applikációk, amelyek ezt "le tudják törni".
"Hogy ezek mennyire mesék, és nyilván ezért fizetni kell, az is mehet az ember pénzére; az biztos, hogy törvénytelen, mivel egyértelműen személyiségi jogokat sért. És még mindig nincs beljebb az ember, hiszen még mindig nem tudja, ki van a telefonszám mögött."
Azt gondolja, a józan logika alapján mindenki el tudja dönteni, hogy az életvitele alapján milyen típusú hívásokat fogad, mitől fél, mitől nem fél, ennek megfelelően kezeli a hívásokat.
Fehér Krisztián szerint a rejtett számokra lenne végleges és törvényes megoldás, de csak technikailag.
"Ha minden végpontnak külön telefonszáma lenne, de akkor a hétjegyű – jelenlegi – hívószámkiosztás nem lenne elegendő. Azt is tudni kell, hogy
minden egyes hívószám a magyar állam tulajdona,
ami után a mobilszolgáltatók telefonszámonként fizetnek éves díjat. Tehát mindennek van gyakorlati, akár költséges oldala is."
Mint megjegyezte még, a hivatalos szervezetek nem igen szoktak rejtett számról hívni, legfeljebb akkor, ha a call centerekhez hasonlóan sok mellék van az adott hivatalban, és tartanak attól, hogy a visszahívás elvész köztük.