A tanévkezdéstől az 56-os és az 56A jelzésű villamosok legalább fele minden időszakban alacsony padlós CAF-jármű lesz, amely kényelmesebb utazást tesz lehetővé – közölte a BKV.
A villamosvonal részleges felújítására a spanyol gyártmányú szerelvények nagyobb mérete, illetve – a légkondicionálás és a hálózati visszatáplálási képességük miatt – a nagyobb áramfelvételi igényük miatt volt szükség.
A BKV közölte, a projekt keretében még a Kelemen László utca, a Zuhatag sor és a Heinrich István utca megállóhelynél lesz akadálymentesítés. Ezeken a helyeken a CAF-villamos nem fért el a korábbi peron mellett.
A főváros, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közösen dolgozik azon, hogy a mostani pályakorszerűsítés után a gazdasági nehézségek ellenére az összes megállóhely akadálymentesítése elkezdődhessen. Erre az európai uniós források adhatnak lehetőséget.
A Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint,
ez tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is.
A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV.
A villamosközlekedés elindulása után néhány helyszínen még tervezett utómunkákat végeznek majd a kivitelezők – írták.