Nem egyedi eset, ha az utcákon a járdán parkoló autók miatt alig férnek el a gyalogosok. Ezen változat az önkormányzat új, "járdafelszabadítás" névre keresztelt programja – írja a józsefvárosújság.hu.
A Palotanegyed több utcájában nehézkes, vagy szinte lehetetlen volt babakocsival, kerekesszékkel áthaladni a parkoló autók miatt. A KRESZ szerint viszont járdán, járdára lógva csak akkor szabad autóval megállni, ha a járdából minimum 1,5 méteres, a legújabb szabályok szerint minimum 2 méteres szakasz marad a gyalogosoknak. Ez a szabály a városrészben eddig nem valósult meg a kétoldali járdán való parkolás miatt: a kialakítás több ponton is törvénybe ütközik. Az önkormányzat most úgy döntött, ahol lehetséges,
felszabadítja a járdákat, hogy azokat újra a gyalogosok használhassák.
Nyolc utcát szabadítanak fel még az augusztus folyamán, és megszűnik a járdás parkolást engedélyező felfestés is, emellett az új táblák is kikerülnek. Az érintett utcák listája itt megtalálható az eredeti és a kieső parkolóhelyek számával és a kivitelezés pontos dátumával. A következő utcák szabadulnak fel:
- Nap,
- Csepreghy,
- Múzeum,
- Bródy Sándor,
- Krúdy,
- Puskin és
- Szentkirályi utca (bizonyos szakaszai).
A megvalósítás azokon a szakaszokon kezdődik, ahol nem kell parkolóhelyet elvenni. A legtöbb szakaszon viszont parkolóhelyek elvétele nélkül ez a projekt nem lenne kivitelezhető.
Idén nyáron a többi belvárosi kerülethez hasonlóan itt is bevezették a kizárólagos lakossági parkolóhelyeket, így egyszerűsödött a Palotanegyedben élők parkolási helyzete. Az önkormányzat szerint itt a kora esti és esti órákban is lehet parkolóhelyet találni a legtöbb utcában.
"A közterületen parkolás nem alapjog, a városi gyaloglás sokkal inkább igen. Eddig a felháborodott gyalogosokat nem hallotta meg senki, most több helyszínen biztosítjuk a gyalogos, babakocsis, kerekesszékes közlekedés minőségét. A város nem tud korlátlan közterületi parkolóhelyet biztosítani, a környéken lévő privát parkolókban még van szabad kapacitás. Kompromisszumos lépésként nem mindenütt szűnik meg a járdán parkolás gyakorlata a negyedben, csak a legnagyobb gyalogosforgalmú és a legsúlyosabban érintett helyeken" – tette hozzá Rádai Dániel városfejlesztésért felelős alpolgármester. A változások kapcsán várhatóan szervez egy rövid helyi utcafórumot is a helyi képviselő.
A változások a kerület összetett, több ütemből álló parkolási stratégiájának részei, melynek célja a kerület élhetőbbé tétele, az utcák hangulatának javítása.