A robotizált grillsütéstől a keverőgépek sebességének növelésén át az kicentizett jég- és tejadagolókig egyre-másra vezetik be az újításokat a gyorsétkeztetéssel foglalkozó amerikai vállalatok – írta a Reuters cikke alapján a privatbankar.hu.
A Domino’s pizzahálózat, a Chipotle mexikói grillétteremlánc és a Starbucks kávézólánc új technológiákkal igyekszik növelni profitját. A lépés előzménye, hogy a cégek a koronavírus-járvány után nehezebben találnak olcsó munkaerőt az éttermeikben végzendő betanított munkákra. A hatékonyabb gépek emellett gyorsíthatják a kiszolgálást, amire szükség is van, hiszen a HungerRush felmérése szerint az amerikaiak 60 százaléka úgy érzi, az éttermeknek nincs elegendő személyzetük.
A jövő gyorséttermei
Rachel Ruggeri, a Starbucks pénzügyi igazgatója kijelentette: a korábbinál stabilabb gyártási feltételeket teremtenek, ami segíti a profitráta növelését. Jövő év elejétől kísérletképpen tíz kávézójába új kávékészítő gépeket telepít.
A technológia segítségével egyik jeges kávéját 87 másodperc helyett 36 másodperc alatt lehet elkészíteni.
A Jet’s Pizza informatikai vezetője pedig olyan mesterséges intelligenciával támogatott felszolgálási rendszert vizionál, amely megjegyzi a vendégek ismétlődő igényeit és fizetési szokásait. A Chipotle sem akar lemaradni a dicsekedésben: a vezérigazgató a tőzsdei elemzőknek azt mondta, tíz kiemelt helyen lévő éttermükben bevezettek egy kétoldalú grillezőt, amely 70 százalékkal gyorsabban süti a húst, mint az átlagos alkalmazottak. A Domino’s pizzakiszállító pedig robotautót használ egyes houstoni körzetekben.
A szakértők egy része ugyanakkor úgy véli: az új technikai csodák terjedése nem csökkenti majd az állások számát. A hatékonyabb kiszolgálás bővítheti a gyorsétkeztetés piacát, a több vendég kiszolgálása pedig végül is emberi munkaerőből is többet igényel.