Az iskolai szünidőt követően az M7-es autópálya igencsak leromlott állapotú, Budapest és Balaton közötti szakaszán is megindulhatnak a szintrehozási munkálatok – tudta meg a Világgazdaság.
Áprilisban kezdődött el Magyarország történetének eddigi legnagyobb autópálya-felújítási programja. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. csak az idén 297 kilométeren végez szintrehozási munkálatokat, többek között az M1-es, az M3-as, az M4-es, az M7-es és az M8-as sztrádán.Novemberig folyamatosan dolgoznak a társaság munkatársai, ami elsősorban nappali munkavégzést jelent, augusztusban viszont az M1-esen éjszaka is lesz aszfaltozás a torlódás megelőzése érdekében.
Az M7-esen lesznek olyan szakaszok (Balatonboglár–Fonyód, Balatonszentgyörgy–Sávoly), ahol az előzetes vizsgálatok (fúrásos mintavételezés) alapján az útburkolat rohamos állagromlása miatt teljes pályaszerkezetet kell cserélni.
Emellett az elválasztósávban lévő korlátrendszer és a sövény helyett az autópálya-bővítések után betonelemeket helyeznek ki, ami nemcsak balesetvédelmi, hanem üzemeltetési szempontból is praktikusabb lesz.