Az M3-as vonalán működik a rekuperálás – erről tájékoztatta a Világgazdaságot a BKV. Ez azt jelenti, hogy az alagútban közlekedő vonatok a fékezési energiát ismét visszatáplálják a hálózatba.
Az elmúlt hetekben átmenetileg felfüggesztették a rekuperálást a vonalon, a szerelvények a fékezési energiát egyszerűen „elfűtötték”, emiatt az alagútban jó pár fokkal megemelkedett az amúgy sem túl kellemes hőmérsékletet. Mindez a metrókocsik klímájára is hatással volt, ez különösen a kánikulaszerű időben volt kellemetlen az utasoknak.
A Metróért Egyesület még június 7-én számolt be arról, hogy az M3-as vonalon a rekuperációt ideiglenesen letiltották, mert a folyamatos vonatbefolyásoló berendezés (AVR) nem tudta kezelni az időnkénti feszültségemelkedést. Ez a jelenség olyankor keletkezett, amikor azonos szakaszon egyszerre több szerelvény is fékezett. Akkor egyszerűen annyi áram jutott volna vissza a rendszerbe, amennyit nem bírt el. Ez a felhasznált energia 20-30 százaléka.
A BKV közése szerint az M3 vonali rekonstrukció befejezését követően nyílt lehetőség az együttműködő rendszereknek a teljes vonalra kiterjedő, átfogó vizsgálatára. Ezek tapasztalatai alapján optimalizálják és finomhangolják a rendszereket. A vonat és a felújított áramellátás is alkalmas visszatáplálásra, az ebben rejlő energiamegtakarítási lehetőségeket pedig maximálisan ki akarják használni.