A szolgálatba helyezett új autókkal 5 év alá csökken a mentőautók átlagéletkora – emelte ki beszédében Takács Péter államtitkár, felidézve, hogy 2010 óta már több mint ezer mentőautót cseréltek le, ezen belül 2017 óta több mint hétszázat. Megjegyezte azt is, hogy a 2010 előtti kormányok az OMSZ-t is elhanyagolták, a szervezet nagyon elöregedett gépjárműparkkal rendelkezett.
Takács Péter az idén 75 éves mentőszolgálatról szólva kijelentette: a szervezet országos hatáskörrel, magas szakmai színvonalon, példaértékű módon látja el a mentésszervezést. Az emberek bíznak az OMSZ-ben, a szolgálat személyi állománya kiváló, és szintén kiválóan megbirkózott a szervezet az új ügyeleti rendszer koordinálásával. Az államtitkár szólt arról is, hogy az alapellátási ügyelet szervezésére létrejött a 1830-as hívószám, ha pedig „nagy baj van”, továbbra is a 112-es hívószámot kell tárcsázni. Szeptembertől januárig a jelenlegi ötön felül a többi vármegye is be fog lépni az új ügyeleti rendszerbe.
Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója arról beszélt, hogy a 19 új mentőautó szolgálatba állítása a 33 járműből álló beszerzés második ütemét jelenti. Közlése szerint az új autók szerdától már állomáshelyükön, tizenkilenc településen – köztük Ózdon, Miskolcon, és Kapuváron – állnak szolgálatba.
A főigazgató a támogatást megköszönve kiemelte, hogy a kormány elkötelezett a mentőszolgálat technikai és szakmai fejlesztésének folytatása mellett. Csató Gábor beszámolt arról is, hogy a közeljövőben elkészül tizennégy mentőállomás energetikai korszerűsítése mintegy 3,5 milliárd forintos forrásból.
Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy a 33 új mentőautóból álló beszerzést mintegy 1,5 milliárd forintos kormányzati támogatással valósítja meg a szervezet.