A Fővárosi Közgyűlés várhatóan június végén elfogadja az új budapesti közlekedésbiztonsági stratégiát, aminek ezt követően el is kezdődhet a végrehajtása – közölte a 24.hu megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A február közepén a Harminckettesek terén történt halálos gázolás után kezdődtek a tárgyalások arról, hogy miként lehetne fejleszteni Budapest közlekedésbiztonságát, és még február végén bocsátották társadalmi egyeztetésre az új terveket. Ezek között szerepelt, hogy
- a Hungária körgyűrűn belül legfeljebb 50 km/óra lenne a megengedett legnagyobb sebesség, míg a Nagykörúton belül csupán 40 km/óra.
- kétszeresére növelnék a védett lakóterületek (30-as és lakó-pihenő övezetek) kiterjedését;
- több sebességmérést és ellenőrzést irányoznak elő, legalább száz helyszíni kamerával;
- folytatják a zebramegújítási programot: jelenleg 5240 gyalogátkelőhely van a fővárosban, ennek több mint felét felújították az elmúlt három évben, ezzel haladnának tovább.
A BKK most azt közölte, a beérkezett javaslatokat és észrevételeket feldolgozták, ezek alapján készült el a végleges terv, ami még ebben a hónapban a Fővárosi Közgyűlés elé kerül. Azt is jelezte a társaság, hogy több fővárosi kerület folytat a stratégiával összhangban álló forgalomátalakítási projekteket. A többi között május végén a VI. kerületben bővült a 30 km/órás utcák száma. A stratégia 2030-ig szeretné megvalósítani az edukáló és szankcionáló forgalomfigyelő kamerák kihelyezését, melyek pontos elhelyezésére a BKK és a főváros javaslatot tesz. Jelenleg négy ilyen kamera található Budapesten.
A portál azt is megtudta, hogy a II. kerületbe tervezett fix sebességmérők júliusban már több helyszínen is működni fognak. A helyszíneket a rendőrséggel közösen választottak ki a lakossági visszajelzések alapján:
- Árpád fejedelem útja 12.
- Hidegkúti út 128.
- Kapy út 40.
- Máriaremetei út 132.
- Nagykovácsi út 4.
- Törökvész út 31.
- Zöldlomb utca 24.