A 4iG és a rendőrség együttműködésének keretében fejlesztett TraffiCapture TC-108 készülékek nem a VÉDA-rendszer elemei, elsődlegesen a szolgálati gépkocsikból történő, mozgó ellenőrzések eszközei lesznek, de állványra helyezett sebességmérőként is használhatók.
A készülékek hitelesítése a mérésügyi hatóság által már korábban megtörtént, alkalmazásuk várhatóan 2023 júniusától kezdődik.
A tájékoztatón szóba kerültek az új büntetési irányelvek. A rendőrség erről a honlapján nem számolt be, de a Totalcar igen.
Azt írják, hogy valóban megszűnik a gyorshajtási tűréshatár. Míg korábban nem járt büntetés azért, ha valaki 50-es táblánál 53-mal haladt, mostantól akár egyetlen km/h-s gyorshajtásért is jöhet a csekk, ha a bemérés után megállítják az autóst.
Ami a fentiekkel kapcsolatban rögtön problémaként merült fel, az a traffipaxok pontosságának kérdése. Óberling József rendőrezredes szerint itt egy félreértésről van szó. A traffipaxok 3 tizedmásodpercenként 1000 mérést végeznek, az eredmények pontosságához pedig nem férhet kétség, tehát nincs szó 53 km/h-s tűréshatárról.
A 2-3 százalékos pontatlanság valójában nem a készülékre, hanem a hitelesítési teszt tűréshatárára vonatkozik, melyen a mérőeszközöknek át kell esnie. Ezt egyébként a jövőben már nem tüntetik fel. Az ezredes azt is hozzátette, a törvények szerint
a hitelesített mérőműszerrel mért eredményt vitathatatlannak kell tekinteni egészen addig, amíg az ellenkezője be nem bizonyosodik.
Óberling József többször kiemelte: a rendőrök továbbra is saját hatáskörben dönthetnek, büntetnek-e a gyorshajtásért, és ha igen, milyen mértékben. Továbbra is a komoly, mások testi épségét veszélyeztető gyorshajtókra fognak vadászni, nem pedig azokra, akik 50 helyett 52-vel mennek.
Elhangzott továbbá, hogy a szigorítás célja nem a pénzbehajtás. A kiszabott bírságokból befolyó összeg nem a rendőrséghez, hanem az államhoz kerül, a szigorítások utáni többlet pedig ezen a szinten jelentéktelennek számít.