A budapesti kerületek forgalomlassító és sebességkorlátozó megoldásait szedte össze cikkében a vezess.hu, ebből kiderül, hogy az önkormányzatok négy fő módszerben hisznek: traffipax, Traffibox, sebességkorlátozás táblával és fizikai lassító útelemek.
A II. kerület például hét helyszínen telepít fix sebességmérő készülékeket saját forrásból a BRFK-val együttműködve, az önkormányzat már elindította a traffipaxok beszerzését, „előreláthatólag június elején” tudják telepíteni a készülékeket.
A sebességmérők ezeken a helyszíneket figyelik majd a járműveket:
- Árpád fejedelem útja 12.
- Hidegkúti út 128.
- Kapy út 40.
- Máriaremetei út 132.
- Nagykovácsi út 4.
- Törökvész út 31.
- Zöldlomb utca 24.
Szintén új sebességmérő jelenik meg hamarosan a XVIII. kerületi Gyömrői úton, de ennél többet szeretnének, mert a kerületi rendőrkapitányság állományában egy mozgó traffipax van, viszont több, mint 300 kilométeres az úthálózat. Most vizsgálják a Traffiboxok telepítésének lehetőségét.
Az I. kerületben is a fix telepítésű Traffiboxokat terveznek, egyeztetve a kerületi rendőrkapitánysággal és a fővárosi önkormányzattal, de a mérők pontos száma és a helyszíne még kijelölésre vár.
A Traffiboxokat azért tartják hatékonynak, mert látják ugyan az arra haladó autósok, azt viszont nem tudják, hogy abban a konkrét dobozban éppen akkor van-e működő sebességmérő, ráadásul ezek az eszközök forgathatók, vagyis a kétirányú forgalmat is képesek ellenőrizni, akár naponta többször is lehet változtatni az irányán.
A XII. kerület viszont nem tervezi sebességmérők beszerzését, mert az csak a gyorshajtás ellen hatásos, más közlekedési szabálysértések ellen nem. A XIV. kerületben sem hisznek ebben, míg a VI. kerületben inkább az általános sebességhatárt csökkentenék 30 kilométer/órára, de teljes zónákban tervez hasonló megoldást a XIII. kerület vezetése is.