Közeleg a karácsony és itt vannak a "black friday", vagyis a "fekete péntek" és "fekete hét" akciók, sokan rendelnek most házhozszállítással is. Minden bizonnyal erre utaznak azok a csalók, akik futárcégnek próbálják kiadni magukat és azzal a tartalommal küldenek sms üzenetet, hogy a címzett csomagjának kézbesítését felfüggesztették, és a címet ismét meg kell adni.
A megriadt ügyfél csomagját féltve az üzenetben lévő linkre kattinthat és így adathalász oldalakra juthat (igaz, néhány kamuhonlap már felkerült azóta a központi tiltólistákra, így rákattintva az adathalászatra vonatkozó figyelmeztetés jelenik meg). A linkek és a hivatkozott cégek nevei változóak: volt köztük okitot.link, bollivander.com, blivert.com is.
Ha valaki megadja a kért adatokat (bankszámlaszám és más azonosítók), akkor meg is terhelik különféle összegekkel a számlát, tehát
nagyonis zsebbe vágó csalásról van szó.
Az új kézbesítési cím mellett egy minimális összeg fizetését is kéri az oldal (az újrakikézbesítés díjának is lehet vélni), így lopják el a kártyaadatokat.
A lényeg: a futárcégek nem szoktak kérni plusz adatokat sms-ben küldött linken.
A pár hete érkező megtévesztő üzenetekről az Országos Rendőr-főkapitányság az Index megkeresésére azt közölte, hogy tudnak a csalásról, és a rendőrség nyomozóhatóságainál már legalább egy tucat büntetőeljárás indult csalás, illetve információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás gyanúja miatt.